Pages

Tuesday 6 December 2011

Aktiviti mini cuti sekolah..yuhuu =)

Assalamualaikum wbt

Helo my diary bucukk..c again..~ =)
hari ni dah masuk mgu ketiga cuti skola..jap je kan masa berlalu..nak masuk setahun jgk saya jadi seorang pendidik..cita2 masa kecik2 dulu..hihi..mgkin rezeqi awal nak jadi pendidik..mana tahu dah khwin nanti xkerja lagi..=) . dah kerja ni rase len je suasana if nak compare susana blajar dlu..ckup best even masa imtihan tu mmg nk cepat je hbs paper..n xsabar nak tunggu cuti sem..tp tu lah adatnye..if dah keje nak study lagi n tgh study rase nk cpat keje je..hihi..macam2..yg pnting kite hargai apa yg kite sedang lalui skrang,ada org masih menganggur lg xbkerja..jd say Alhamdulillah.. =)

Imam Al-ghazali : "dari semulia-mulia pekerjaan manusia, menjadi guru kepada kanak-kanak

dari mutiara kata oleh Imam Al-ghazali lah saya lebih berminat kenapa saya pilih bidang profesional sbgai pendidik ni..=). Cuti skola hanya berbaki bbrapa minggu je lagi,next year ada lagi pelajar baru(thn 1) hehe..cuti sekolah ni aktiviti xbanyak sgt..kdg2 rase bosan je duk umah..minggu lepas g jalan2 (menjemput walimah abg sulong) kat seremban..rumah bakal mertua saya..hehe..dorang baru pindah ke sana..malu plak,sebab memang xbiasa brjumpa..hurmm =) sebaik xrmai adik bdk dy kat c2..hehe

Hari sabtu baru ni saya ke seri kembangan ngn mak n adik pmpn sy..4 wut? sy g buat laser kat sana..di Klinik Qistina..hehe..so 2minggu sy xleh terdedah kepada cahaya matahari terik,dah macam putri lilin la plak..xsempat nak g jalan2 ke k.l . pas habis rawatan trus langsung brgerak pulang ke Melaka Negeri Bndar Teknologi Hijau..hehe..xbrkesempatan nk jumpa tunang saya jgk..dia xleh lari dari kuliah kt UKM..dekat dah ngn sri kembangan tu..=)


ni lah alat laser nye,masa wat tu rase cm kena karen..hahak

Tadi mmg saya blurr sgt xthu nak wat ape,nak kuar umah xleh plak..kebetulan hari ni mak saya xmasak berat2,juz wat tlur goreng je =/ ,jadi saya plan nak wat nasi goreng cili api..simple je sb bhan2 xd..hehe..juz guna bwang merah,bwang putih n cili api yg nek busu saya bagi..hehe..saya xsukat pn,sb simple je kan..men campak je..saya share ngn mak saya je..hehe


tumbuk2 smpai lumat..yg pnutup biru tu untuk elak percikan yg berapi tu..haha..
(ekceli tkut masuk mata,so pedihhHHHHHhh)
goreng smpai garing okeh..hehe

ni dia..masak sampai nek bau..cerai2kan nasi yg melekat2 tu =)

Tadaaaaaaaaaaa!~ dah siap..even simple ttp sedap rasenye..=)
malam pulak nenek sy ajak makan kat luar 1 family;..nenek blanja lagi~ hehe..kuar malam2 xpe,sb xpanas kan..=) kenyang giler..alhamdulillah..sy makan menu char kue teow penang..mmg sodap lar..lawan plak ngn jus apple susu..lg trangkat..hehe =) ok lah,smpai cni je la Qalam Qalbi..ada rzqi kite jmpa lg ea..bubbyyy..=)

p/s : miss sum1 already..haha..plzz 4give me again =)

Terima Kasih

No comments:

© By Nurhanis Kamarudin | Template Designed By Blog Bingkisan Hati