Pages

Tuesday 20 December 2011

abgku kahwin sudah~ =)

Assalamualaikum wbt

Alhamdulillah masih ad chance utk berpena disini lgi..hehe..skg cuti skola hnya berbaki +- smggu je lagi..pastu kmbali brtugas d skolah sprti biasa..dah cuti lame ni cam mls nk mula kerja blkkn..hehe :P apepn tggjwab wajiblah dlaksanakan,cewwahh~..bbrapa hari lepas telah brlangsunye majls prkahwinan abg saya
(cite khwin lg lah)..hehe..

majlis yg sederhana brjalan dgn lancar,alhamdulillah even cuaca slalu brmain teka-teki spnajang majlis brlgsung..hari jumaat (16 Dec 2011) merupakan hari brlgsungnye mjlis akad nikah di rumah pengantin prempuan,masa ni kt rumah saya xd la bz sgt sb prepare ala kadar je brbanding rmah pgntin prempuan yg ingin mnyambut org sebelah (puak pgntin laki)..hehe..lepas solat jumaat je trus brsiap2 sakan utk ke rumah pgntin prempuan,mujur xjauh,hanya bbrape minit je..saya drive kete sndiri ke sana brsama adik2 saya,yg len bwak kete masing2..kedatangan kami disambut dgn pnuh adat dan hormat..trima kasih..hehe..lupe plak..tok sidang yg brambut ketak meraikan kedatangn kami dgn pnuh senyuman..hehe..segala jamuan telah trsedia oleh phak pgntin prmpuan..sambil tggu tok imam dtg,perut aku wat hal la plak..adehh..sebaik mantain je lgi ms tu..hehe..yg hadir masa tu imam 1 n 2 serta tok sidang..tok bilal pn mai..tp tgk dia cam xrok je..penat kot..abg saya dh standby dah masa tu smbil brseram sejuk..haha..sape xgmentarkan..huhu..

pada pukul 3:45pm sahlah kedua mempelai mnjadi suami istri..hehe..imam ni bagus btul lah..slain soalan basic tntang alam prkhwinan yg ditanya,imam turut memberi nasihat n pringatan jgk..sb pngalaman sblum ni tgk imam tanya g2 je..majlis turut dimeriahkan dengan kehadiran sanak saudara,selepas akad kami dijamu diluar rumah..


dup dap dup dap~ =P


sedih tym ni..haha~

Alhamdulillah selesai sudah majlis akad dgn sekali lafaz shj..hehe =) sy pun dah dpt kak ipar yg cute loteh..mlm sabtu tu pn ada majlis jgk..tp saya dtg lmbt skit lah..tp sempat jgk duk dlm majlis n mnjamu selera..hehe..family pak ngah pun br dpt dtg malam tu sb br cuti..keesokannye pulak walimah diadakan di rumah pnting prempuan..ramai tetamu yg hadir masa tu..dgn paluan kompang pngtin pun brarak msuk ke rumah..hehe..tp geng2 kompang dtg lewat ms tu..huhu



ni majlis hari sabtu

hari ahad tu plak brlangsungnye walimah di rumah sy plak,mempelai memakai wrna cream gold utk busananye...hehe..cantik jgk..walimah di rumah saya sderhana je,jmputan pn xramai..even xramai,namun ttap bz n meriah jgk..yg xjmput pn mai jugak!hehe..saya n spupu saya jg kat makanan,ceduk nasi utk tetamu,lauk sndiri ceduk..hehe..best jgk jd pnceduk nasi ni ek,leh kenal n jumpa ramai org :P..bakal mertua saya pn mai jugak.,malu2..ececeh..=) majlis selesai lebih kurang pkul5 dgn siap kemas2..yg slebihnya wat sok pulak..seronok brkumpul ngn sanak saudara cmni..bkn slalu dpt pluang cmni taw..saya pulak camne la ek..hehe..takut :P..ahad malam tu aktivt mmbuka hadiah..hehe..macm2 la dpt..sronok je..saya hdiahkan dinner set je..mahal la gak rasenye..bli kt jusco..hahaha..

k lah..ni je sempat sy coretkan utk diary sy..see again!!! bubbyyyyyyyy =)

Terima Kasih

No comments:

© By Nurhanis Kamarudin | Template Designed By Blog Bingkisan Hati